Catharinakathedraal

Bezoek de websites van onze kerken

Wilt u nog meer kerken kijken? Naast de Utrechtse binnenstadskerken van Stichting Kerken Kijken Utrecht zetten nog meer Utrechtse kerken tijdens de zomermaanden de deuren open. Hieronder enkele suggesties:

De Dominicuskerk
In de zomermaanden juli en augustus zet de Dominicuskerk in Utrecht Oog in Al haar deuren open. Bezoekers kunnen iedere woensdagmorgen van 10-12 uur de kerk bezoeken om de expositie Utrechtse Maria’s te bekijken, koffie/thee te drinken en een kaarsje op te steken. Nieuw is dat vrijwilligers een rondleiding verzorgen met informatie over de bouw van de kerk en de bijzondere kunstwerken in de kerk zoals de glas-in- loodramen, Sint-Eloy altaar en andere kunstobjecten. Op woensdagochtenden zijn er openbare repetities van musici op orgel, cello, piano of zang.