Kerken Kijken _ door Nina Slagmolen 2019-45

Tentoonstelling Gertrudiskathedraal

15 april 2024

Heiligen, ze lijken ze zo ver van ons af te staan in tijd en traditie, maar is dat wel zo? Hoe zouden ze eruit gezien hebben en geklonken als ze vandaag geleefd hadden?

Van zaterdag 25 mei tot zaterdag 14 september is de expositie ‘Toegewijd, heilige levensverhalen’ te zien. Parochiaan Mariska Teuben-van der Leest heeft 12 heiligen getekend. Om hun verhaal dichterbij te brengen, zijn ze geportretteerd als hedendaagse mensen, soms gebaseerd op bekende personen, van Beatrice de Graaf tot rapper Boef. De heiligen zijn echter niet alleen te bekijken, ze zijn ook te beluisteren!

Allard Amelink, podcastmaker en ook parochiaan, heeft samen met Mariska mini-podcasts gemaakt, waarin de heilige, begeleid door muziek van Arvo Pärt, zelf zijn of haar levensverhaal aan je vertelt.

Neem een telefoon en eventueel koptelefoon of oortjes mee: deze verhalen zijn bij de tentoonstelling via een QR-code te beluisteren.

Toegang voor de expositie is gratis.

Tentoonstelling Gertrudis mei 2024