The Oasby Music Group in de Pieterskerk

18 februari 2020

The Oasby Music Group The Oasby Music Group uit het Engelse Ayrshire viert haar eerste Lustrum! De groep bestaat uit 12 verschillende ensembles van alle leeftijden (de jongste is 5 jaar oud en de oudste 19). Ze spelen een uitgebreid repertoire van klassiek tot filmmuziek.

Het begon in 2013 toen de Oasby Music Group werd opgericht door violiste Laura Gardiner. In de allereerste groep waren er 7 jonge strijkers die nu nog steeds deel uitmaken van het gezelschap. Tegenwoordig zijn er 75 spelers.

Laura werkte als schoollerares en werd zich bewust van de enorme verschillen in de muzikale kennis van de leerlingen op verschillende scholen. The Oasby Music Group biedt een hoog niveau van muziekeducatie, aan zoveel mogelijk kinderen van allerlei komaf. De kinderen committeren zich aan de Oasby Music Group en steunen elkaar. Samen spleen, samen oefenen kweekt een grote vriendschap onderling. De kinderen beginnen heel jong en groeien door naar de volgende groep, de oudere leerlingen coachen de jongere.

In Utrecht treedt het gezelschap op in de Pieterskerk op dinsdag 18 februari met het programma ‘Magic en Mystery'. Klassieke muziek en filmmuziek.
Saint-Saens - Danse Macabre; Mozart - Overture to The Magic Flute; Night at the Museum; Alice in Wonderland; Grieg - Peer Gynt Suite Extracts; Mussorgsky - Night on Bald Mountain; Music from Enchanted; The Pink Panther.

Locatie: Pieterskerk Utrecht
Datum en tijd: dinsdag 18 februari om 19:00 uur (70 minuten, geen pauze)
Toegang: gratis.